Jak zwiększyć sprzedaż online?
Podwojenie sprzedaży to jedno z częściej pojawiających się oczekiwań wobec agencji marketingowych. Trudno zrobić to samą reklamą, ale po rozłożeniu zadania na kilka etapów jest sporo łatwiej. W tym artykule dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż online dzięki matematyce, która jak wiadomo, nigdy nie kłamie.
Jak zwiększyć sprzedaż online?
Co by nie napisać, to duże przedsięwzięcie. Łatwiej do niego podejść, gdy podzielimy całość na 4 czynniki, które wystarczy poprawić o 20%. Załóżmy, że firma ma 100 000 zł obrotu miesięcznie, a chce przejść na 200 000 zł. Oto model, który może umożliwić Ci tę sprzedażową transformację. Pod warunkiem wprowadzenia drobnych modyfikacji zadziała on również u edukatorów oferujących szkolenia, jak i właścicieli e-commerce, choć nie każda agencja marketingowa powie Ci o tym wprost.
Matematyka nie kłamie
20% więcej osób na www
Załóżmy, że masz na stronie www 5000 osób miesięcznie. Podnieś ruch z Google Ads, Facebook Ads lub SEO o 20%. Zazwyczaj odbywa się to poprzez zwiększenie budżetów. Dzięki temu zabiegowi na stronie pojawi się 6000 osób.
20% więcej zapytań
Poprawiając opisy, zdjęcia, przykładowe realizacje oraz upraszczając formularz, przeskakujemy z konwersji na poziomie 1% do 1,2%. Niewiele? Przy 6000 unikalnych użytkownikach na stronie, to zmienia liczbę zapytać z 60 do 72.
20% wyższa skuteczność
Zapytanie to nie transakcje. Trzeba dobrze zrozumieć sytuację klienta, przygotować ofertę i umiejętnie ją przedstawić. Gdy handlowcy poprawią umiejętność sprzedaży, ta może wzrosnąć z 20% do 24%. Przy 72 zapytaniach do 3 dodatkowe transakcje.
20% większe zamówienie
Mamy transakcje. To doskonały moment, aby dosprzedać coś, co wspiera uzyskanie efektu przez klienta. Najprościej (nie zawsze się da) podnieść ceny. Chodzi o to, by łączna wartość koszyka zakupowego wzrosła o 20%.
Jak zwiększyć sprzedaż online – Przykład
A teraz powyższe działania zobrazuje Ci na przykładzie liczb. Najpierw sytuacja wyjściowa.
5000 osób na stronie | 1% konwersji z formularza | 50 zapytań |
50 zapytań | 20% skuteczność | 10 transakcji |
10 transakcji | 10 000 zł wartość zamówienia | 100 000 zł obrotu |
A teraz ta sama firma, ale po wdrożeniu planu 5×20.
6000 osób na stronie | 1,2% konwersji z formularza | 72 zapytania |
72 zapytania | 24% skuteczność | 17 transakcji |
17 transakcji | 12 000 zł wartość zamówienia | 204 000 zł obrotu |
Jak to wygląda w praktyce?
Sprawdź, jak robi to Agencja marketingowa WBIZNES
Jak zwiększyć sprzedaż – Podsumowanie
Wzór jest prosty, a matematyka nie kłamie. Podstaw wyniki swojej firmy, a zobaczysz, że słynne powiedzenie Neil’a Armstronga rozpoczynające się od słów “to mały krok dla człowieka” odnosi się nie tylko do podboju kosmosu, ale również sprzedaży w firmie.
Jeśli lubisz liczyć i powyższe liczby Ci się podobają to jesteś w miejscu, w którym możesz to wdrożyć w swojej firmie. Potrzebujesz pomocy? Nie ma problemu! Agencja marketingowa WBIZNES czeka na Twój kontakt.
Autor: Wojciech Bizub