Bing Ads – wszystko, co powinieneś wiedzieć o tej formie reklam
Współczesny marketing internetowy daje szerokie możliwości reklamowania swoich usług czy produktów, korzystając np. z możliwości internetowych wyszukiwarek. Chociaż tu od lat trwa hegemonia Google, to nie możesz zapominać o potencjale reklamowym Bing. W tym tekście postaramy się wskazać czym są Bing Ads, kto powinien z nich skorzystać i jakie są ich zalety?
Bing to wyszukiwarka internetowa firmy Microsoft. Powstała w 2009 roku, jako element platformy MSN. Ma 7 procent udziału na rynku internetowym na świecie, a w Polsce jest to niecałe 5 procent. Formą reklamy w tej wyszukiwarce jest Bing Ads.
Na czym polegają Bing Ads?
Bing Ads (znane dziś także jako Microsoft Advertising) to reklamy internetowe, wyświetlające się w wynikach wyszukiwarki Bing, podczas jej przeglądania. Działają podobnie do Google Ads. Użytkownik, który korzysta z wyników narzędzia firmy Microsoft, widzi produkty i usługi, których dotychczas szukał.
Dane statystyczne pokazują, że Bing to od 3 do 8 procent wyników wyszukiwania w Polsce. Chociaż wydaje się to bardzo niszowe, to jednak na tyle szerokie, że reklama w tym narzędziu zdecydowanie się opłaca.
Dla kogo przeznaczone są Bing Ads?
System Bing Ads (Microsoft Advertising) adresowany jest szczególnie do przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów, promując się w innych miejscach niż Google. To również ciekawa alternatywa dla marek, które budują swoją relację z klientem, chcąc zająć odpowiednie miejsce na rynku i tworząc określony wizerunek marki.
Narzędzie to z pewnością sprawdzi się zarówno dla przedsiębiorców, którzy traktują Internet wyłącznie jako wizytówkę, jak i podmiotów e-commerce, bazujących na bezpośredniej sprzedaży w Internecie.
Jakie zalety ma Bing Ads?
Dlaczego powinieneś skorzystać z Bing Ads? Zalet tego typu rozwiązania jest naprawdę wiele. Przede wszystkim Bing ma o wiele niższe stawki CPC i mniejszą konkurencję reklamowania się na określone frazy. Pozwala świetnie promować produkty np. na rynkach anglojęzycznych (np. w USA Bing ma zdecydowanie większą liczbę odbiorców). Bing Ads to system bardzo intuicyjny, który dostosujesz do swoich potrzeb (np. wskazując jakie reklamy mają wyświetlać się na PC, a jakie na smartfonach).
Z pewnością powinieneś rozważyć rozszerzenie promocji swojej marki, opierając ją właśnie na Microsoft Advertising. To skuteczny sposób na pozyskanie nowych odbiorców i znalezienie niszy, której nie zagospodarowała jeszcze konkurencja.