Jak usunąć opinię z Google?
Negatywna opinie w Google Maps psuje Twój wizerunek? A może stałeś się ofiarą tzw. trolli lub nieuczciwej konkurencji, która publikuje fałszywe opinie Google? Sprawdź, czy usunięcie opinii w Google jest możliwe i jak to zrobić – przedstawiamy wszystkie opcje!
Opinie w Google i Google Maps – czy da się je usunąć?
Czy można usunąć negatywne opinie Google? Krótka odpowiedź brzmi: tak! Nie jest to jednak proste. Usunięcie opinii jest bowiem możliwe tylko pod pewnymi warunkami. Jako właściciel wizytówki Google nie masz możliwości swobodnego zarządzania opiniami o Twojej firmie. Możliwe jest jednak zgłoszenie naruszenia zasad Google. Wbrew regulaminowi są opinie, które:
- są fałszywe, publikowane wyłącznie w celu podwyższenia lub obniżenia oceny;
- szerzą nienawiść, zawierają groźby lub służą do nękania;
- zawierają obraźliwe treści lub takie o charakterze jednoznacznie seksualnym;
- zawierają linki prowadzące do wirusów, trojanów, uszkodzonych plików i innych szkodliwych elementów;
- naruszają prawa autorskie lub własność intelektualną innych osób;
- fałszują informacje dotyczące tożsamości komentującego lub jego relacji z inną osobą;
- zawierają treści reklamowe (np. reklamę innego biznesu);
- naruszają inne obowiązujące przepisy i prawa.
Wystarczy, że negatywną opinię w Google można zaliczyć do którejkolwiek z tych kategorii – wówczas masz spore szanse, że zostanie usunięta na podstawie Twojego zgłoszenia. Można go dokonać zarówno poprzez Mapy Google, jak i w Google Moja Firma.
Negatywne opinie w Google – co można z nimi zrobić?
Usunąć negatywne opinie w Google Maps można tylko w dwóch przypadkach:
- poprzez zgłoszenie administracji (jeśli naruszają zasady Google),
- poprzez ich samodzielne usunięcie przez autora.
Co ważne, nie należy zgłaszać opinii tylko dlatego, że Ci się nie podobają lub się z nimi nie zgadzasz. Google nie angażuje się w spory firm i klientów, ale usuwa opinie, które są np. obraźliwe, jawnie fałszywe lub np. reklamują inny biznes. Jeżeli natomiast opinia została np. wystawiona omyłkowo, możesz skontaktować się z jej autorem i poprosić go o usunięcie opinii.
Negatywne opinie w Google wcale nie muszą jednak szkodzić Twojemu biznesowi! Nie ma więc potrzeby starać się o ich usunięcie za wszelką cenę. Dobrym rozwiązaniem jest odpowiedź na krytykę – oczywiście merytoryczna, kulturalna i w spokojnym tonie, najlepiej z prośbą o kontakt. Pokaże to, że troszczysz się o swój biznes i jego klientów. W wielu przypadkach istnieje możliwość dogadania się z klientem, zażegnania konfliktu i usunięcia przez niego lub edycji negatywnej opinii w Google.
Kto może zgłosić nieodpowiednie treści w opiniach Google?
Obraźliwe lub fałszywe opinie Google może zgłosić każdy. Jeśli napotkasz w Google Maps treści, które są niezgodne z regulaminem giganta technologicznego (zgodnie z wymienionymi wyżej punktami), możesz natychmiast je zgłosić. Wystarczy przy wybranej opinii w Google Maps kliknąć ikonę trzech ustawionych pionowo kropek w prawym górnym rogu, a następnie wybrać opcję „zgłoś naruszenie zasad”. Tym samym opinia zostanie przekazana do weryfikacji.
Właściciel firmy może też zgłosić opinie Google bezpośrednio z profilu Moja Firma. Należy w tym celu uruchomić narzędzie zarządzania opiniami oraz odnaleźć opcję „zgłoś nową opinię do usunięcia”. Przy wybranej opinii należy nacisnąć przycisk „zgłoś”, a w nowej karcie wskazać rodzaj naruszenia. Narzędzie daje też podgląd zgłoszeń i pozwala monitorować ich stan oraz składać odwołania.
Gdzie szukać pomocy z negatywnymi opiniami w Google?
Opinie w Mapach Google stanowią dla konsumentów główne źródło informacji o firmach – dlatego są tak istotne. Jednak nawet jeśli na swoim profilu zauważysz negatywną opinię, nie ma powodów do obaw. Możesz z łatwością zadbać o jej „przykrycie” i podwyższenie ogólnej średniej ocen, współpracując z Good Opinion. Zadbamy o pozytywne opinie Google dla Twojej firmy i postaramy się, aby jej wizytówka Google zachęcała do współpracy. Zapraszamy do kontaktu, jeśli chcesz się dowiedzieć więcej!
Usuwanie opinii w Google – podsumowanie
Negatywne lub fałszywe opinie Google mogą być dużym problemem. Na szczęście istnieje możliwość ich usunięcia – i to na kilka sposobów. Ponadto dzięki zdobywaniu większej ilości pozytywnych opinii możesz sprawić, że ta negatywna nie będzie miała aż takiego znaczenia. Postaw na współpracę z profesjonalistami, a profil Twojej firmy w Google stanie się świetnym narzędziem do zdobywania nowych klientów!