Znasz najpopularniejsze strategie cenowe w e-commerce?
Jeśli prowadzisz swój biznes w sieci, prawdopodobnie jesteś zainteresowany tym, jak przypisać cenę do produktu. Nie od dzisiaj wiadomo, że to cena stanowi często główny, a na pewno kluczowy czynnik zachęcający lub zniechęcający potencjalnego klienta. Istnieje wiele zmiennych związanych z tym procesem, co przekłada się na różne strategie cenowe. W naszym artykule poznasz kilka z nich. Zapraszamy do lektury.
Strategia price skimming
Strategia skimmingu cenowego to rodzaj podejścia polegającego na ustalaniu początkowo wysokich cen w stosunku do konkurencji, a następnie na ich stopniowym obniżaniu. Ten rodzaj strategii jest zalecany, gdy Twój produkt lub usługa mają przewagę nad podobnymi na rynku, a docelowa grupa odbiorców ma wysoki profil ekonomiczny. Wybór tego typu strategii cenowej jest uzasadniony, o ile jakość Twoich produktów jest odpowiednia, w przeciwnym razie lepiej postawić na inne rodzaje strategii. Główną zaletą tej strategii jest uzyskanie sporej marży bez konieczności sprzedaży dużej liczny produktów.
Psychologiczne strategie cenowe
Jest to podejście, którego celem jest wywołanie emocjonalnej reakcji u klienta zamiast odwoływania się do jego racjonalnego zachowania. Bardzo popularną techniką w tej strategii jest określanie cen zakończonych np. na .99, .95 czy .90 . Jest to jedna z najstarszych strategii cenowych, która do dzisiaj wykorzystywana jest przez wiele firm. Ma ona na celu wywołanie wrażenia, iż oferowana cena jest dużo niższa niż kolejna okrągła cyfra, chociaż w rzeczywistości różnica ta może wynosić zaledwie kilka groszy.
Prowadząc działalność e-commerce warto postawić na specjalne oprogramowanie, które pozwoli monitorować ceny w internecie obowiązujące u konkurencji , a także zdobyć inne pożyteczne dane na temat sprzedaży internetowej i na tej podstawie dobrać odpowiednią strategię dla naszego biznesu. Taki oprogramowaniem jest np. Brandly360 (więcej dowiesz się pod adresem https://brandly360.com/pl/strategia-cenowa/).
Strategia competetive pricing, czyli cena zależna od konkurencji
Krótko mówiąc, konkurencyjna strategia cenowa to technika wykorzystywana przez przedsiębiorców do przyciągania klientów i zachęcania ich do kupowania podobnych produktów u nich zamiast u konkurencji. Przy wycenie produktu należy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Konkurencyjna strategia cenowa musi uwzględniać wszystkie zmienne, które można kontrolować, a także zmienne, których nie można kontrolować, takie jak zaufanie konsumentów. Często wykorzystuje się ją na rynkach, gdzie istnieje wielu sprzedawców oferujących te same kategorie towarów. Szczególnie w tym podejściu niezbędny jest bieżący monitoring cen obowiązujących u konkurencji.